Din indkøbskurv er tom.

Foam Roller Halv - Axis (Sort - Hård)

Foam Roller Halv - Axis (Sort - Hård)

2 Anmeldelse(r) | Anmeld selv

Denne foam roller er halvrund.

Den halvrunde er meget lettere at ligge på, end den runde rulle, da den er mindre ustabil. Den er også rigtig god til fx stræk af lægmuskler og mobilisering af ryggen.

En foam roller anvendes til mange formål. Den er et genalt redskab fx til både muskeltræning, udstrækning og afspænding. Foam rolleren bruges også til genoptræning, fitness træning og sportsspecicfik træning. Desuden benyttes den ofte til en speciel form for massage, som du selv kan udføre (også kaldet Myofacial Release). Samtidig er foam rolleren meget populær som supplerende redskab til de traditionelle Pilates øvelser.

En foam roller kan bruges alene eller i kombination med andet udstyr. Den øger kravet til balance og stabilitet samt muskelkoordination. Desuden er den optimal til brug ved træning af mobilitet i fx ryg, hofter og skuldre. Du kan ligge, rulle stå osv. på en foam roller. Den er lavet af sammenpresset skum, som ender i en fast form.

Guide til valg af foam roller

Der findes mange forskellige slags foam rollers. De varierer i størrelse, både længde og tykkelse, og så findes de i mange forskellige hårdheder samt overflader.

Der findes varianter med fuldkommen hård overflade, andre der er nubrede med større eller mindre dupper, og findes i helt bløde varianter.

Hver sin rulle har sin egen påvirkning på kroppen. Dvs. at effekten af de forskellige ruller er forskellig fra rulle til rulle, pga deres forskellighed. Ingen rulle er som sådan bedre end en anden. Men det gælder om at finde den rulle, der udfylder det som din krop og dit behov kræver.

De lange ruller som vores egen Foam Roller Rund - DIK (Medium hård)  er klart at anbefale til brug for de gængse øvelser, der kombinerer træning af bevægelighed, stabilitet og balance samt massage af muskler og bindevæv (fascia). Disse findes også i forskellige hårdheder samt tykkelser. En god rulle at starte ud med er denne Foam Roller Rund - DIK (Medium hård)

De korte ruller er mest egnede til den specifikke massage af muskler og bindevæv (fascia). Og disse findes igen i mange forskellige hårdheder samt tykkelser. Vi anbefaler at starte med denne Foam Roller Rund - DIK (30x15 cm - Medium hård)

Læs hele beskrivelse
199,00 DKK
Ikke på lager - kan bestilles, kommer snart
Varenummer: 070-040370
  • Billig fragteller afhentning i butik
  • Hurtig leveringeller afhentning i butik
  • 24 mdr. reklamationsretSkulle uheldet være ude
  • 100% tilfredshedEller pengene tilbage

Beskrivelse

Denne foam roller er halvrund.

Den halvrunde er meget lettere at ligge på, end den runde rulle, da den er mindre ustabil. Den er også rigtig god til fx stræk af lægmuskler og mobilisering af ryggen.

En foam roller anvendes til mange formål. Den er et genalt redskab fx til både muskeltræning, udstrækning og afspænding. Foam rolleren bruges også til genoptræning, fitness træning og sportsspecicfik træning. Desuden benyttes den ofte til en speciel form for massage, som du selv kan udføre (også kaldet Myofacial Release). Samtidig er foam rolleren meget populær som supplerende redskab til de traditionelle Pilates øvelser.

En foam roller kan bruges alene eller i kombination med andet udstyr. Den øger kravet til balance og stabilitet samt muskelkoordination. Desuden er den optimal til brug ved træning af mobilitet i fx ryg, hofter og skuldre. Du kan ligge, rulle stå osv. på en foam roller. Den er lavet af sammenpresset skum, som ender i en fast form.

Guide til valg af foam roller

Der findes mange forskellige slags foam rollers. De varierer i størrelse, både længde og tykkelse, og så findes de i mange forskellige hårdheder samt overflader.

Der findes varianter med fuldkommen hård overflade, andre der er nubrede med større eller mindre dupper, og findes i helt bløde varianter.

Hver sin rulle har sin egen påvirkning på kroppen. Dvs. at effekten af de forskellige ruller er forskellig fra rulle til rulle, pga deres forskellighed. Ingen rulle er som sådan bedre end en anden. Men det gælder om at finde den rulle, der udfylder det som din krop og dit behov kræver.

De lange ruller som vores egen Foam Roller Rund - DIK (Medium hård)  er klart at anbefale til brug for de gængse øvelser, der kombinerer træning af bevægelighed, stabilitet og balance samt massage af muskler og bindevæv (fascia). Disse findes også i forskellige hårdheder samt tykkelser. En god rulle at starte ud med er denne Foam Roller Rund - DIK (Medium hård)

De korte ruller er mest egnede til den specifikke massage af muskler og bindevæv (fascia). Og disse findes igen i mange forskellige hårdheder samt tykkelser. Vi anbefaler at starte med denne Foam Roller Rund - DIK (30x15 cm - Medium hård)

Materiale EPP skum
Længde 90 cm
Diameter 7,5 cm

Artikler og øvelser

Pilates sansning med redskaber / gratis live-træning

Følg en live-træning med Lotte Paarup. Lotte har lavet en 95 min. lang lydfil, som ALLE kan f&ar...

Læs mere

Selvmassage med Foam Roller videoklip

Foam rolleren er genial både til træning og massage! På videoklippet nedenfor guides du ige...

Læs mere

Bedømmelse

Anmeldelser (2)Anmeld selv

Ditte
En kommentar til Lene. Jeg ved ikke om du har lagt mærke til, at der står den er hård? Dvs. man må forvente at den vil være hård. Det virker som om, at du muligvis ikke har sag dig ind i hvilken foam roller ville være bedst for dig, til det du skal bruge den til ?

Jeg synes den er super :-)
Lene
Stenhård og for mig umulig at ligge på til de øvelser jeg skal lave.