Din indkøbskurv er tom.

To indledende Yoga øvelser

Lørdag d. 20 december 2008 af Ina Thanild
To indledende Yoga øvelser

Yoga instruktør og afspændingspædagog Ina Thanild viser to indledende yogaøvelser.

Du kan fx bruge øvelserne som supplement til dit træningsprogram. Men for at få den kraftfulde effekt af et yogaprogram, er du nødt til at træne et fuldt program. Det er naturligvis også en stor fordel at få råd og vejledning fra en instruktør. Vi anbefaler Ina´s skønne yoga dvd, hvor du kan være med som både nybegynder og øvet.

God fornøjelse med de to øvelser!

 

Knæ-til-pande
Lig på ryggen med armene ned langs siderne og benene strakte. 

1. Ånd ind, bøj højre ben op og flet fingrene rundt om knæet. Hold venstre ben helt strakt og bøj foden, så tæerne peger opad.

2. Ånd ud, løft hoved og krop, mens låret trækkes mod maven og knæet mod brystet. Sænk skuldrene væk fra ørerne og lad panden nærme sig knæet.

3. Ånd ind, rul krop og hoved ned.

4. Ånd ud, slip grebet om knæet og sænk armene og benet tilbage til udgangsstilling. 

Gentag 1- 4 med venstre ben.
Dette er én omgang.
Udfør 3 omgange i alt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dynamisk skulderbro
Lig på ryggen med bukkede ben, fødderne parallelle i hoftebreddes afstand og armene ned langs siderne med håndfladerne mod gulvet.

1. Ånd ind, før armene strakt over hovedet til håndryggene rører gulvet.

2. Ånd ud, løft gradvist hofterne og ryggen op så højt du kan. Tryk jævnt fra med hele foden og hold lårene parallelle. Slap af i nakken og halsen.

3. Ånd ind, før armene tilbage til udgangsstilling - uden at sænke kroppen.

4. Ånd ud, sænk ryggen hvirvel for hvirvel og hofterne til sidst.

Dette er én omgang.
Udfør 3 omgange i alt.

 
 
 
 

Læs mere i disse artikler